Zondag, 9 september 2012 - Reisverslag uit Arette, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu Zondag, 9 september 2012 - Reisverslag uit Arette, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu

Zondag, 9 september 2012

09 September 2012 | Frankrijk, Arette

Vanmorgen vroeg om 7:30 gestart met een lekker ontbijtje. Om 8:40 begonnen aan dag 2 van Coast 2 Coast. 100 Meter na de start kregen we meteen een col voor onze kiezen waar we allemaal stil van werden. Het stijgingspercentage liep op van 8% tot op plaatsen 20%. Deze klim had een lengte van 12 km. Gelukkig was de temperatuur nog redelijk (20 graden ). Dit alles was voor Ton Hillen geen probleem hij fietste met de besten naar boven alsof het niets voorstelde. (Ja Tess, opa denkt nog lang niet aan afstappen, en al zeker niet in een klim) Boven aangekomen op de col de Arthe op 1150 meter moesten we even bekomen voordat we de volgende klim aankonden. In de korte afdaling moesten we toch even stoppen omdat sommigen ( Sjef ) met de ezels die langs de weg stonden op de foto’s moesten ( leuk voor het fotoalbum). Daarna begon de col de Sourzay, hoogte 1140. De temperatuur steeg geleidelijk naar 32 graden. De bidons moesten dan ook regelmatig aangesproken worden om het vochtgehalte op peil te houden. Na 25 km kregen we col de Bagargui die op 1327 meter hoogte ligt. Op 58 km lag ons restaurantje waar we de inwendige mens konden versterken. Deze pauzeplaats lag halverwege de klim van 21 km. We zaten op het terras en hadden zicht op de laatste 10 km van de col de Soudet en die was niet misselijk. De salade met ham, rode bietjes en worst zouden we dan ook hard nodig hebben. Boven aangekomen op de Soudet 1540 meter hoogte wachtte Jack op de rest van het peloton. Gezamenlijk hebben we lekker een half uurtje in de berm gelegen en van het zonnetje genoten. Hierna kwam het toetje een heerlijke afdaling van 20 km. Tijdens de afdaling was het wel uitkijken voor de wilde paarden die over de weg liepen. Onderweg kwamen we onze chauffeurs Frans-jozef en Henk tegen die hevig zwoegend aan de klim bezig waren. Na enig overleg daalden wij verder af. Alleen onze senior Ton Hillen ging met de chauffeurs wederom omhoog. Sommigen krijgen er ook nooit genoeg van. Klasse Ton. Het drietal bereikte de top van de col de Pierre Saint Martin op de grens van Frankrijk en Spanje. De top ligt op 1802 meter. Het uitzicht aldaar is fenomenaal. Na de afdaling komen we aan in Arette bij ons Hotel- bistro de l`Ours bij de zeer gastvrije vrouw des huizes. Na een paar lekkere pintjes gingen de meesten zich verfrissen. Terug op het terras moesten we zelf het verslag maken aangezien Frans-jozef zelf niet met ons meegefietst had. Toon we missen je, zeker vanwege de sfeer en gezelligheid maar vooral ook omdat we ons nu zelf in het frans moeten zien te redden. Het is nu 19:15 en maken ons op voor het avondeten van 19:30. Het eten was wederom prima. Alleen de koude soep was even wennen. Al met al weer een geweldige maar vermoeiende fietsdag. Op naar morgen.

• 09 September 2012 - 21:50

Carien:

Hoi mannen,

Leuk om die verhalen te lezen, voelde je je thuis tussen die ezels Sjef??
    Ben wel jaloers dat jullie al die mooie uitzichten mogen bekijken,
    maar niet op het afzien op die beklimmingen!!
    Geniet er maar van, aan het weer zal het niet liggen want dat ziet er
    nog goed uit voor de komende dagen.

Groetjes Carien

• 09 September 2012 - 23:15

Jim Korsten:

Hoi Pap,
    Dat zal wel even wennen zijn, al die beesten op de weg! Gelukkig heb je voor de beklimmingen goed getraind!
    Succes allemaal met de derde etappe morgen en we volgen jullie!
    Groet Jim

• 10 September 2012 - 15:42

Had Graat:

fijn om dit allemaal te lezen, dat ik niet overdrijf met zwaarte in de pyreneen blijkt wel, ondanks is het toch mooi, jammer van de velen pech, en dat lopen 2 km een beetje steil valt me wel tegen van zon getrainde mannen , afdalen genieten van mooie uitzicht, veel geluk .groeten Had

• 10 September 2012 - 16:06

Marielle:

Hoi fietsers,

Als jullie dit lezen zit jullie 3e etappe er alweer op. Hoop dat alles weer goed verlopen is en dat jullie er weer van genoten hebben (maar dat zal wel). We kijken er weer naar uit om jullie verhaal te lezen.
    Nog heel veel plezier samen en fiets ze nog, geniet ervan!

Groetjes Marielle, Sem en Tren

• 10 September 2012 - 19:14

Ria Karis:

Hallo fietsers,

fantastisch om jullie reisverslagen te lezen!! Graag wat meer foto's met mooie vergezichten toevoegen zodat ook de thuisblijvers ervan kunnen genieten.
    Neem de mooie momenten en uitzichten in jullie herinnering mee en fiets ze nog!!
    Benieuwd naar het volgende verslag.

groet Ria

• 10 September 2012 - 19:33

Toon:

Hei mannen, pittig zo te lezen, maar wel mooi lees ik toch ook. Heeft Sjef zo af moeten zien dat zijn aandacht naar ezels is verschoven??
    Ik ben stikjaloers, ik hoop dat vandaag etappe 3 ook goed is verlopen, ik lees het morgen wel,
    Mooi dat jullie nog les krijgen van de senior van het stel, geweldig! Had heeft niet overdreven dat het zwaar zou worden.
    Nou, blijf je goed houden allemaal en geniet van al dat moois, succes verder!!
    gegroet,
    Toon