Donderdag 2 juli 2009 - Reisverslag uit Rome, Italië van velomeijel - WaarBenJij.nu Donderdag 2 juli 2009 - Reisverslag uit Rome, Italië van velomeijel - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 juli 2009

Door: webmaster

02 Juli 2009 | Italië, Rome

Na een goede nachtrust vanmorgen klaar voor een nieuwe dag. Na het ontbijt de fietsen in de auto geladen en op weg naar de Camping waar Jan Korsten op ons wacht. De camping was makkelijk te vinden maar moeilijk te bereiken. Als alle campings in Italië zo moeilijk te bereiken zijn zien we het somber in voor het toerisme in Italië. Uiteindelijk elkaar gevonden en op weg naar La Villa de officiële startplaats van de Maratona. Daar vertrokken voor een oefenrondje over een gedeelte van het parcours. Als eerste de passo de Campalongo beklommen. Een pas op 1875 hoogte met een gemiddeld stijgingspercentage van bijna 7%. Na een snelle afdaling begonnen aan de tweede klim van de dag de Passo de Falzarego een klim van ruim 10 km met een stijgingspercentage van 7%, op een hoogte van 2117 daarna nog een kilometer doorklimmen naar de Passo de Valparola op een hoogte van 2220. Tijdens deze laatste kilometer begonnen de eerste regendruppels te vallen. Op de top besloten de kopgroep door te rijden en gingen in de regen de afdaling in. De rest besloot te schuilen bij een klein bergmuseumpje. Gelukkig hadden ze de sneeuw voor de deur geruimd zodat we binnen konden. Helaas waren ze gesloten en moesten we in het halletje wachten. Daar hing ook een thermometer die de geweldige temperatuur van 8 graden aangaf. Erg koud dus. Nadat de ergste regen over was verder gereden en bij een restaurantje gestopt voor een kom soep. Na de soep als een speer naar beneden. Onder aangekomen gewacht op Jos die de afdaling rustiger had gedaan omdat hij erg veel last had van de kou. Omdat we toch moesten wachten even de bandjes vrijgemaakt van ingereden steentjes. En wat bleek, Mart had weer bijna lek. De binnenband kwam al naar buiten zodat een klapband op de loer lag. Nadat de band gewisseld was en Jos zich bij ons aangesloten verder afgedaald naar Henk, Frank, Johan en Jan en samen verder naar de auto. Daar besloten dat een gedeelte met de fiets naar de camping zou gaan. Met een hoog tempo (60km per uur) door de diverse tunnels naar de camping. Daar moesten we nog wachten op Henk, Jan en Johan die ons met de auto niet hadden kunnen volgen. Na een bakkie koffie/thee met koek de klim aangevangen naar het hotel. Een klim van ruim 6 km met een gemiddelde stijging van 10%. Op deze laatste klim zijn we Henk en Johan niet voor kunnen blijven, zij waren al bij het hotel. (Met de auto). Douchen, kleren wassen, fiets poetsen en aan tafel.

• 02 Juli 2009 - 17:06

Maud Broens:

hehe eindelijk eens een keer niet
    wat een record!! :)

liefs maud

• 02 Juli 2009 - 19:23

Johan Kessels:

Is dit de foto net voor het lek rijden!
    Mannen veel suc6 en veel plezier toegewenst.

Groeten Johan

• 02 Juli 2009 - 21:19

Piet Van Bree:

Geweldige omgeving en leuke foto's. Vandaag in Meijel 31.1 graden. Op naar DE DAG waar het om gaat. Veel plezier en weinig pech gewenst.
    gr Piet

• 03 Juli 2009 - 08:50

Ron Boer:

Hoi Frans-jozef en fietsmaten,

en dan te beseffen dat het echte afzien zondag pas op de agenda staat !

Nee, het is niet overal in Italië zo moeilijk om de camping te bereiken.

Groeten vanuit een rustig en warm Helmond,

heel veel succes en plezier mede namens alle IGO-POST collega's

gr. Ron

• 03 Juli 2009 - 13:06

Johan F:

Mannen,

Het ziet er goed uit!!!!
    Succes en veel fietsplezier

Groetjes ut Méél

• 03 Juli 2009 - 13:35

Chris En Leonie:

Hey luitjes,

Is de ene groep van de Velo net klaar met zijn tocht en de daarbij behorende reisverslagen, krijgen we de volgende serie mailtjes weer binnen. Wel leuk om zo ieders wederwaardigheden te volgen. Mooie foto's ook.
    We kunnen zo ook al een beetje "genieten" van het landschap dat wij over ruim een maand hopen te doorkruisen.
    We wensen jullie veel succes voor de grote uitdaging, de Maratona, kom goed en heelhuids weer terug.

grs. Chris en Leonie

• 03 Juli 2009 - 15:08

Karin Maas:

Dag Frans-jozef, hier het e-mail adres van Jack: m.m.peeters@student.tue.nl De computer van henzelf was stuk, vandaar geen reactie en het adres van Martijn.Veel plezier ermee.
    Verder loopt alles op rolletjes. En, Tom Boonen mag meedoen aan de tour.Zal hij zich van opwinding wel meteen een joint opsteken!
    Leuk filmpje trouwens, maar we willen de volgende keer wel meer been zien!
    Groetjes Karin