Vrijdag 3 juli 2009 - Reisverslag uit Rome, Italië van velomeijel - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 juli 2009 - Reisverslag uit Rome, Italië van velomeijel - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 juli 2009

Door: webmaster

03 Juli 2009 | Italië, Rome

Na een goede nachtrust weer uitgerust aan het ontbijt. Deze morgen zelfs met croissantjes, het wordt elke dag luxer. Na de nodige bandenwissels en onderhoud aan de fietsen vertrokken voor een kort tochtje. Dat was tenminste het plan. We daalden de berg van het hotel deze keer aan de ander kant af. Het was een behoorlijk snelle afdaling met een groot aantal haarspeldbochten. Onder aangekomen vertrokken richting San Lorenzo en van daaruit richting het Brunico en daarna door naar het Ahrntal. Een lange geleidelijk klim van 1 a 2%. Aan weerszijden van de weg prachtige vergezichten op de omliggende bergen. En langs de rivier de Ahrn. Van daaruit doorgefietst naar Casere vlak bij de Oostenrijkse grens bij het National Park Hohe Tauern. Verder dan de slagboom was niet meer mogelijk. Boven aangekomen stond de hoogtemeter op bijna 1700 meter. Boven gewacht op Sjef, Johan, Ruud en Henk die onderweg nog druk waren met het bezichtigen van het lokale houtsnijwerk. (Zie foto’s) In het plaatsje Casere gepauzeerd en een Italiaans bord pasta genuttigd. Na de bidons gevuld te hebben, de windjacks aan (die we deze keer wel bij ons hadden) begonnen we aan de afdaling. Met een max van ruim 70km door de diverse tunnels gefietst. Het tempo bleef hoog omdat de weg licht bleef dalen. De totale lengte van de afdaling was ongeveer 50 km. Weer terug naar het hotel. Waarbij de meerderheid (Sjef, Johan, Ruud, Henk en Mart) koos voor de bekende klim naar het hotelafdaling. De echte helden (Frank, Frans-jozef, Huib en Jos) kozen voor de andere variant. Het eindpunt lag op dezelfde hoogte alleen de afstand was ruim een kilometer korter. Ofwel het stijgingspercentage ligt in deze variant beduidend hoger. In de aanloop bleef het percentage onder de 10% maar na 2 kilometer ging het percentage naar 16 – 17%. Boven aangekomen kwamen we elkaar tegen. Gelijktijdig arriveerden we bij het hotel. Douchen en lekker eten samen met Jan en Riet. Ze komen ons vanavond vergezellen. Ben benieuwd of ze met de fiets komen of met de auto?

• 03 Juli 2009 - 16:25

Liesbeth:

Moete gellie nie es wa reuste, gellie het dalik niks mer uvver vur het echte werrek van zondig.
    Of kanne ollie bieen de nog wal hebbe, zal wal he?
    Sjon fotoos make gellie!!

• 03 Juli 2009 - 17:31

Lenneke:

'Huib en Sjef voeren het peloton aan'
    Goed zo huipie zelfs op je 51ste kan je nog voorop blijven!
    Zo te lezen vermaken jullie je daar prima! Tot schrijfs! Groetjes Dochter lief

• 03 Juli 2009 - 19:44

Jos En Evelien:

Nou nou pap behoor je toch ergens tot de helden zo staat hier!!

Heel veel plezier nog en succes zondag. We zullen aan je denken als we op de maas of het terras zitten.....

Groetjes

Jos en Evelien

ps. De tuin ligt er super bij, de planten worden goed verzorgd door mam en mij!! Dus dat is al een zorg minder haha.

• 03 Juli 2009 - 21:11

Karin Maas:

Hallo fietsers,
    Ik ben net de foto's aan het bekijken. Ligt het aan de camera of ben je gevallen, frans-jozef. Je hebt zo rode knieen.Hopelijk het eerste.
    Groetjes
    Karin

• 04 Juli 2009 - 08:41

Mariëlle & Sem.:

Ha, Fietsers,
    Veel succes allemaal morgen! Vandaag lekker rusten en morgen lekker fietsen! Verry Happy

Groetjes utj Méél.

• 04 Juli 2009 - 09:10

Eric Berben:

Allemaal veel succes morgen ! Vandaag even lekker rustig aan en dan is het morgen voor jullie een makkie.

Sjef we zullen aan je denken als we morgen bij Hans in het zwembad liggen en genieten van de bbq.

Groeten,

Eric, Angelique, Rob en Maartje

• 04 Juli 2009 - 13:38

Wiek & Elly:

Als wij jullie verhalen lezen en foto's bekijken, zien we dat jullie in enkele dagen al erg veel km's in de benen hebben en ook veel plezier hebben. Houden zo! Door veel te klimmen wordt je sterker, dus dat lukt morgen wel. Jullie snelheid tijdens afdalingen zijn ongekend voor mij (Elly). Wij wensen jullie veel succes toe met de beklimmingen en een behouden terugreis. Groet Wiek & Elly

• 04 Juli 2009 - 15:05

Nikki En Mariet:

En fietsers hoe is het.
    Zijn jullie er klaar voor.
    Wij wensen jullie morgen allemaal veel sukses.
    Groetjes Nikki en Mariet.

• 04 Juli 2009 - 16:29

Jac En Margriet:

Jan Jos en de rest veel succes morgen,hier is alles oke.
    groetjes oet Evelder

• 04 Juli 2009 - 17:12

Mieke Renders:

Ik hoop dat jullie ook zo genieten van het fietsen. Dat moet haast wel als ik naar de foto's kijk. Zet hem op morgen en maak er nog 2 bijzondere dagen van.....

Mieke

• 04 Juli 2009 - 17:16

May:

Ha Huib,ik lees wel dat jullie het goed naar jullie zin hebben,en het thuisfront niet erg missen!
    Ik wens jullie morgen heel veel succes,en tot maandag .

• 04 Juli 2009 - 18:12

Toos:

Hallo allemaal,
    Ik lees en zie op de foto's dat iedereen zich goed vermaakt met het fietsen. Veel succes én fietsplezier allemaal.

• 04 Juli 2009 - 19:06

Marieke En Dorrie:

Hoi fietsers
    Veel succes voor morgen, jullie gaan het zeker wel redden. Ik merk wel dat vandaag de rustdag is er staat nog niks op de site. Na morgen kunnen jullie het rustig aan gaan doen, dus nog even doorbijten. Groetjes Marieke & Dorrie