Zondag 8 september 2019 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu Zondag 8 september 2019 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu

Zondag 8 september 2019

Door: Huib en Frans-jozef

08 September 2019 | Frankrijk, Castellane

Na een welverdiende nachtrust stond er al een mooi ontbijt voor ons klaar. Voor Franse begrippen een ruim en gevarieerd ontbijt. Het geplande vertrek van 9:00 uur werd iets later doordat nog menig bandje opgepompt moest worden. Bij het vertrek was het nog fris maar wel al zonnig. Zoals afgesproken zijn we samen vertrokken waarbij een viertal na een aantal kilometers voor de easy variant koos en de rest voor de medium variant. Een verschil van uiteindelijk 8 kilometer en ongeveer 300 hoogtemeters. De eerste beklimming diende zich al vrij snel aan. Over een rustige weg met mooie uitzichten werd de col de St. Barnabé beklommen naar een hoogte van ruim 1300 meter. De easy variant ging daar rechtdoor en de medium variant ging van daaruit nog 300 meter hoger om daarna weer af te dalen naar de col de St. Barnabé. Na een lange afdaling werden we getrakteerd op de volgende beklimming van de dag. Daarna ging het in de afdaling helaas mis. Een van de renners ging daar flink onderuit met gelukkig alleen schade aan de fiets en zelf alleen een paar lichte schaafwonden. Gelukkig kon hij, na van de eerste schrik bekomen te zijn, de route verder vervolgen. Het klimmen ging hem daarna nog prima af alleen het dalen ging een stuk voorzichtiger omdat de achterrem niet meer gebruikt kon worden. Na ruim zeventig kilometer kwamen we bij de geplande pauzeplaats aan. Daar stonden de renners die gekozen hadden voor de easy variant ons al op te wachten. Alleen van een gezamenlijke lunch kwam het niet meer. Welkom in Frankrijk, de keuken is vanaf 13:00 uur gesloten! Toch raar dat je de magen van 12 hongerige renners niet wilt vullen. Dan maar recupereren van achter uit de zakken en de meegenomen repen, krentenbollen, koeken en gelletjes wegwerken. De bidons mochten gelukkig wel nog met kraanwater gevuld worden. Van daaruit terug naar Castellane waar we afgesloten hebben op het terras met een paar gele rakkers.
We sluiten af met rule #6 uit het wielrenners handboek:
RULE #6 // Free your mind and your legs will follow.
Your mind is your worst enemy. Do all your thinking before you start riding your bike. Once the pedals start to turn, wrap yourself in the sensations of the ride – the smell of the air, the sound of the tires, the feeling of flight as the bicycle rolls over the road.

• 08 September 2019 - 21:33

Toon:

De eerste dag zit erop mannen. Jammer van die schuiver, laten we hopen dat het hier bij blijft. Volgende keer op tijd een restaurantje opzoeken voor de lunch.
    Veel plezier nog en blijf voorzichtig !

• 09 September 2019 - 16:44

Ron Teeuwen:

Tju das vervelend betreft de schuiver, hopelijk blijft het hier bij. Jongens geniet ervan! Gron.

• 09 September 2019 - 19:23

Jos Geurtjens:

Geniet ervan allemaal!!

Groetjes Jos

• 09 September 2019 - 21:07

May Geurtjens:

Mannen hele mooie dagen en geniet ervan, doe voorzichtig