Maandag 10 september 2018 - Reisverslag uit Le Cheylard, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu Maandag 10 september 2018 - Reisverslag uit Le Cheylard, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu

Maandag 10 september 2018

Door: Ron en Mart

10 September 2018 | Frankrijk, Le Cheylard

2de dag Ardèche. Na lang zoeken gaf de Garmin aan dat we rechts af moesten gaan. Ondanks waarschuwingen, heeft Frank H de achterband NIET gerepareerd. Tja, na 10 km was ie toch lek! Vervangen dus! Tijdens deze vervanging, hadden diverse mensen het idee om zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer mooie foto’s te maken! Dit ging helaas niet goed! F J M liet de camera/telefoon/app/bankieren/e-mail enz vanaf een muur naar beneden vallen, Oplossing: omlopen door hoge brandnetels. Dit was een mooie gebeurtenis, 12 man gaven F J M aanwijzingen en waren hem aan het bellen! De telefoon stond op trillen, dus de bladeren van de struiken verraden waar het lag, pffff. De rit ging verder en direct kwam er een klim aan, op dit moment kon iedereen nog goed praten. Na een klim van 10 km direct naar beneden om vervolgens weer hetzelfde te doen. En ja hoor: toen weer het zelfde liedje. Met als resultaat dat we binnen 60 km al aardig wat hoogtemeters te pakken hadden. Na nog een kleine klim van 5 km kwam er een mogelijkheid om de route in te korten. D.w.z 100 km totaal of 125 km. De twee verloren zonen die in het eerste verslag genoemd zijn, besloten om de (iets) kortere route te nemen. De rest ging de afdaling in, om vervolgens die weer omhoog te klimmen. Onder in het dorp heeft men besloten om een pizza te bestellen die buiten het bord viel. Zeker bij bepaalde personen lijkt de pizza dan NOG groter. De twee verloren zonen besloten boven in het dorp iets te eten, men bestelde een uitsmijter met friet die er in 5 minuten stond. Super vers hier allemaal. De rit die toen volgde was voor iedereen hetzelfde, deze omgeving was echt super, echt top gevonden door de uitzetter. De afdaling ging verder en we kwamen op de plek waar we twee dagen geleden met de auto ook gereden hadden. Iedereen had het idee dat dit stuk redelijk vlak is/was? Nou moe! Pannenkoek! Het viel erg tegen, van de 20 km waren er nog 5 die je moest nemen met een gemiddelde van 5.7689 %. De meeste kwamen hier ook de man met de (spreekwoordelijke) hamer tegen, maar niet zoals Ron, gisteren! Gerrit en Ron waren een uur eerder en hebben chil bij het privé zwembad genoten! Toen een ieder de ros geparkeerd had in de garage kwamen er nog meerdere mensen ff in de zon zitten. Al met al, weer een super schoene daag (liedje van W-Dreej). Genieten is het niet altijd, maar de combi met afzien, leffe drinken, eten en flinke (sterke) verhalen kunnen we hier (weer) enorm onze positieve energie uithalen. Wel?

Quizvraag : Wie van Velo leden zegt achter iedere zin : wel?

• 11 September 2018 - 01:41

Karin Teeuwen:

Gerrit van de Werf had ik zo gedacht!!

• 11 September 2018 - 16:40

Carla Verberne: