Zondag 1 september - Reisverslag uit Barcelonnette, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu Zondag 1 september - Reisverslag uit Barcelonnette, Frankrijk van velomeijel - WaarBenJij.nu

Zondag 1 september

01 September 2013 | Frankrijk, Barcelonnette

Na een uitgebreid Frans ontbijt zijn we vertrokken voor het hoogtepunt van onze reis. Letterlijk het hoogste punt. Vandaag staat immers de beklimming van de Cime de la Bonette op het programma. De hoogste bergpas van Europa met een hoogte van 2802 meter. Aangezien ons hotel op een hoogte ligt van 1140 meter hebben we bijna 1700 meter continue klimmen voor de boeg. Meteen na het vertrek worden we echter al geconfronteerd met een kleine technische storing. De achterrem van Frank blijft hangen. Voor de rest geen probleem maar Frank gaat toch liever zonder een aanlopende rem naar boven. Even alles los maken, de binnenkabel reinigen en alles weer vastzetten en we kunnen na een ingreep van een halfuur alsnog van start. Na ongeveer 10 kilometer start de klim naar de Cime de la Bonette. Een gestage klim van 24 kilometer waar je toch ongeveer 2 uur voor uit moet trekken. De laatste kilometers naar de top worden we nog getrakteerd op een stijgingspercentage van 12 tot 13%. Bovenaan gekomen wordt verzameld totdat iedereen boven is. Zoals afgesproken staan we hier gezamenlijk stil bij het overlijden van Sjef. Bij de plaquette van de top hebben we een prentje neergezet en de voornaaf van zijn fiets. Een moment van stilte is op zijn plaats zodat ieder op zijn manier Sjef kan gedenken. Hierna hebben we de naaf en het prentje een plaats gegeven vlakbij de plaquette. Na nog een traantje weggepinkt te hebben vangen we de afdaling aan. Onderaan wordt de inwendige mens versterkt bij een mooi meer waar gezien het mooie weer het uitzicht door menigeen als erg mooi wordt ervaren. Veel natuurschoon zowel het meer als de jonge dames die zich vermaken aan het water. We vervolgen onze weg richting Barcelonette waarna we koers zetten richting Pra Loup waar de top ligt op 1630 meter. Een drietal buigt voor de klim af en fietst richting het hotel om wat krachten te sparen voor de dagen die komen gaan. De rest koerst in een stevig tempo naar boven en voelt toch de benen na deze extra inspanning. Bij het hotel wordt op het terras de dag geëvalueerd en wordt de planning gemaakt voor morgen. Maandag gaan we de col de Larche (1991 m) beklimmen richting Italië.

• 01 September 2013 - 19:45

Wiek En Elly:

Dag heren,
    Jullie hebben een mooie start gemaakt van de week (de aanlopende rem van Frank is geen probleem, is extra weerstand.) We wensen jullie een heel fijne week en mooi weer, maar laat een beetje mooi weer over voor Wiek. Groet Wiek en Elly

• 01 September 2013 - 19:56

Elly V:

Hallo allen,

''Mooi'' om te lezen hoe deze klim jullie samen bij Sjef heeft gebracht...............

elly V

• 01 September 2013 - 20:14

Liesbeth:

Sjon gedao jongens............

Nog veel plezier en geniet ervan!!!

Groet Liesbeth, Ilze en Maithe

• 01 September 2013 - 21:00

May:

Ha jongens mooie foto,s en nog hele mooie dagen geniet ervan gr. May

• 02 September 2013 - 09:23

Ruud Gieln:

Beste Mannen,

Leuke verslagen en foto's.
    Nog veel plezier samen.

Gr. Ruud

• 02 September 2013 - 09:59

Nel:

Hoi heren.
    Inderdaad mooi gedaan voor Sjef.

Zelfs na zo'n zware klim nog altijd oog voor "natuurschoon"?
    Volgens mij hadden jullie sneller boven kunnen zijn. :)

Nog heel veel plezier deze week.

Groetjes, Nel

• 02 September 2013 - 10:27

Marion:

Hallo Velo mannen,

Heel mooi dat jullie op deze manier aan Sjef hebben gedacht, het zal niet het enige moment zijn van het gemis. En de foto`s erbij zijn dan ook treffend, goed gedaan!
    Enne Mart staat nergens op de foto`s hebben jullie die achter gelaten bij het vrouwelijk schoon?? Haha.

Groetjes Marion

• 02 September 2013 - 14:06

Maria:

Mooi weer, mooie foto's, flinke bergen en een mooie manier van "denken aan". Fiets ze en geniet van de dagen die nog komen.
    Maria

• 02 September 2013 - 14:44

Carien:

Hoi Mannen,

Inderdaad een mooie manier om Sjef te gedenken!
    Geniet nog van het fietsen en de mooie "uitzichten".

Groetjes Carien

• 02 September 2013 - 17:48

Dorrie:

Ha mannen,
    Heb ook wat tranen weggeveegd voordat ik jullie kon bedanken. Sjef was geen emotionele man maar zou dit zeer zeker hebben gewaardeerd en zeker van de mensen die dicht bij hem stonden. Misschien dat ik binnen enkele tijd de stoute fietsschoenen aantrek om een kijkje te nemen op de top van de Bonette.

• 02 September 2013 - 17:55

Ria Karis:

In zoveel mooie herinneringen, blijft Sjef bij ons.
    Mooie eerste tocht mannen en leuke foto's.
    Geniet er elk moment van!

groetjes Ria

• 02 September 2013 - 18:04

Denise Janssen:

Haaa mannen,

Goed om te lezen dat jullie een mooie fietstocht achter de rug hebben met bovenaan de klim een moment voor papa. Ik weet zeker dat hij t ook prachtig had gevonden daar, hij was graag met jullie mee gegaan! Ik hoop dat hij jullie in gedachten net dat duwtje extra in de rug heeft gegeven. Want papa was zeker een echte doorzetter! Het is fijn om te lezen dat jullie hem toch samen mee naar boven hebben genomen, knap gedaan!

• 02 September 2013 - 19:15

Toos Peeters:

Super wat jullie gedaan hebben voor Sjef. Mooie foto's. Blijf genieten.
    Groetjes,
    Toos

• 02 September 2013 - 20:19

Piet En Willemien Janssen:

Ha mannen van de velo,
    Fijn dat jullie Sjef mee naar boven hebben genomen!! Hij zou dit zeker gewaardeerd hebben, en anders wij wel.
    Nog hele mooie dagen gewenst.

Piet en Willemien Janssen

• 04 September 2013 - 19:51

Angelique:

Prachtige manier om Sjef te herdenken. Ook voor Dorrie en de kinderen mooi dat jullie Sjef op deze manier herdenken.
    Mannen geniet er nog van.

Groeten,

Eric, Angelique, Rob & Maartje Berben